Deze kleuren heb ik gebruikt in ons interieur

Via de mail of op instagram krijg ik regelmatig de vraag welke kleuren wij nu precies hebben toegepast in ons interieur. Om deze vragen te ondervangen vind je hieronder een overzicht, waarin ik het je vertel.
Iedere ruimte in ons huis heeft in de vijf jaar dat we hier nu wonen inmiddels wel een kleur gehad of gekregen. Persoonlijk favoriet is de donkergroene muur in de slaapkamer, maar op de roze muur in één van de kamertjes boven krijg ik altijd heel veel reacties. Ik vind dat een muurkleur heel veel doet voor een ruimte, maar ook de kleur van een meubel kan veel verschil maken.



Deze roze muur bevindt zich op de werkkamer boven. Het is de kleur 'vintage roze' van Karwei. Een mooie tint, maar over de kwaliteit van de verf zelf ben ik niet te spreken. Deze is erg dik en daardoor niet goed aan te brengen. 

Het kastje verfde ik onlangs in de kleur 'ossenbloedrood' uit de collectie van Gamma. Ik heb hiervoor een zijdeglans, watergedragen lak gebruikt. Dit kastje stond vroeger in de woonkamer van mijn ouderlijk huis, een Zweedse woning, die ook ook ossenbloedrood was aan de buitenkant. Deze kleur doet mij daaraan denken. 


Achterin de slaapkamer verfde ik de muur in de tint 'Spiced Honey' van Flexa. Zoals je misschien wel weet is dit dé kleur van 2019. Ik ben heel blij met deze warme bruintint, die veel diepte geeft aan de ruimte. 


Een aantal jaren is de muur achter ons bed zwart geweest, zoals je je misschien wel kunt herinneren uit eerdere blogposts. Nu zit er al een tijdje een diepe, donkergroene kleur op uit de Flexa Pure collectie. Hiervoor hebben wij de kleur in de tint 'M4.28.19' gebruikt. Het groen combineert heel mooi met verschillende warme tinten en geeft een knus gevoel in de slaapkamer. 


Ik heb hier eerder al eens een blogpost aan gewijd, maar voor de zekerheid zet ik deze tint ook nog even in het rijtje. De kleur van de lange muur in de woonkamer is de tint 'Balanced Mist' uit de Couleur Locale lijn van Flexa. Officieel uit de collectie, maar ik heb mij laten vertellen dat deze nog wel gewoon te mengen is door de mengmachine. 
Het is een neutrale, greige tint die veel warmte geeft en goed combineert met verschillende tinten. 


Natuurlijk niet echt een verfkleur, maar wel goed om in dit lijstje te zetten: het behang achter de bank. Dit is het Coral Behang van Ferm Living. De achtergrondkleur is vergrijsd roze, in combinatie met een beige patroon. Het behang gaat mooi samen met de verschillende roodtinten in huis. 


Tot slot vertel ik je graag nog welke kleur we precies hebben gebruikt voor de lambrisering in de gang. Daarvoor koos ik voor de donkergroene kleur 'Full River' van Flexa Pure. Ik koos hierbij bewust voor een matte lak, die ik eenvoudig kan afnemen. De hal is namelijk ook de slaapplek van Beer en de ruimte wil nog wel eens vies worden, door zijn favoriete hobby: graven in de modder. Met deze lak is schoonmaken geen probleem, met een vochtig doekje is dat zo gedaan.  


Hopelijk heb ik je zo wat duidelijkheid kunnen verschaffen over alle kleuren die we in huis hebben. Als je het zo ziet is het al met al best een kleurrijk palet, maar onderling passen de tinten ook allemaal weer goed bij elkaar. Leuk om te zien hoe je in alle verschillende kamers, toch één lijn kunt trekken. 
Is dat bij jou thuis ook zo?


Bedankt voor het lezen!

Liefs, Milou

Reacties

  1. Geweldig! Ik hou ervan! Ik ga je volgen! Hier op je blog. (Ik heb geen fb of insta )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi! What is the photo in the first picture ( Black with white flowers) ? I love it and wondering where you purchased from!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is de kleurcode van de Balanced Mist kleur? Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Milou,

    Echt prachtig gedaan allemaal! De kleur ossenbloedrood, bestaat die nog? Want ik zie alleen ossenbloed, en die lijkt zo donkerbruin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren. Fijn dat je vermeld dat de verf van Karwei niet zo prettig in gebruik is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten