Mini-makeover: nieuwe (subtiele) muurkleur


In onze woonkamer waren we toe aan een mini-makeover met (voor ons) een groots effect. De lange witte muur was ik al een tijdje zat en had bovendien weer eens een nieuwe verfbeurt nodig.
Geïnspireerd door de prachtige Scandinavische interieurs, die de laatste tijd echt een stuk minder 'witter-dan-wit' zijn, vond ik dat de lange muur een subtiel kleurtje moest krijgen. 
Op mijn Pinterestpagina zag ik dat ik regelmatig plaatjes van stijlvolle greige (grijs-beige) muurtjes aan het verzamelen was. Omdat deze tint mooi aansluit op onze houten vloer en structuurgeweven gordijnen, wist ik dat dit het moest worden.







Op Instagram deed ik via mijn stories een oproepje met de vraag of er nog suggesties waren voor dit soort tinten. Nou dat heb ik geweten.. mijn inbox liep over met goede tips!
 De tip die toen het meest naar voren kwam was de kleur 'Urban Taupe' van Flexa. We hebben vervolgens verschillende kleurentesters gehaald bij de bouwmarkt, waaronder deze taupetint, maar merkten dat de kleur naar onze smaak toch te donker was. Ondertussen had ik mijn oog al laten vallen op een tint in de Couleur Locale collectie van Flexa. Ondanks dat hier geen testers van te vinden waren, besloten we de gok te wagen.
Even testen, en ja hoor! Dit was 'm.










Op onze muur zit nu de matte muurverf 'Balanced Mist' en we zijn ontzettend blij met het eindresultaat. We vinden de kleur heel mooi passen bij de rest van onze spullen en zijn vooral ook blij met het effect wat deze mini-makeover aan onze woonkamer heeft gegeven. 
Kleine verandering, groots effect!

Reacties

  1. Wat een prachtige kleur, die ga ik zeker even onthouden! ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie kleur, heb je alle wanden met deze tint gedaan? Ik vraag me af of een witte wand ertegenover ook kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik ben ook aan het ronddolen in de vele vele kleuren greige maar deze lijkt het voor mij ook te zijn! Ik ga m zeker uitproberen, heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ben helemaal gek van de kleur urban taupe maar ook hier in huis is de kleur wat te donker, nu ben ik op zoek naar een zelfde soort kleur alleen wat lichter.
    Is de kleur balanced mist zo’n kleur?
    Het ziet er bij jou echt super uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten