Mijn interieurwensen en plannen voor 2019




Op interieurgebied staan mijn wensen eigenlijk nooit stil. Er is ook zoveel moois te kiezen!
Zoals jullie weten ben ik constant op zoek naar inspiratie, en haal ik deze uit de kleinste dingen. Vervolgens wil ik hier 'iets' mee, dus maak ik, ter ontspanning, moodboards. 
Het leek mij leuk om in deze blogpost een aantal van deze moodboards te delen en vertel wat onze interieurplannen/wensen voor 2019 precies zijn. Hopelijk kan ik aan het einde van dit jaar dan wat dingen afvinken! Maar ik verwacht niet dat dat met alles zal kunnen hoor, de laatste keer dat ik keek stond er jammer genoeg nog steeds geen geldboom in de tuin. ;)




De woonkamer

Voor de woonkamer heb ik onlangs de moodboards hierboven gemaakt. Mocht ik die geldboom wel vinden, dan zou ik het een en ander wel willen veranderen in deze ruimte.

Het meubelstuk waar we momenteel voor aan het sparen zijn is een nieuwe televisiekast. Het huidige meubel wil ik dit jaar in gaan ruilen voor een eikenhouten exemplaar, van bijvoorbeeld door mijn favoriete merk Muuto of het Belgische label Ethnicraft. Welke het precies gaat worden weet ik nog niet, maar het lijkt mij mooi om een wat kleiner meubel neer te zetten en dan een (nieuwe) televisie op te hangen aan de muur erboven.

Ook droom ik af en toe stiekem van een kleinere bank, zoals de Noris op mijn moodboard. Met een driezitsbank is er wat meer ruimte om de bank heen en zouden we een mooie staande lamp (zoals deze van Tonone) kwijt kunnen. Een kleinere bank is wat speelser in de ruimte en dat gegeven mis ik nu een beetje. Hoewel ik het model van onze huidige bank ook nog steeds prachtig vind hoor! Mochten we voor een andere bank gaan, dan zou ik een hocker of bankje voor het raam willen zetten, die we als loungegedeelte bij de bank kunnen gebruiken.

Een van mijn grootste interieurwensen is al jaren een mooi, sleets kelimtapijt van Rozenkelim. Het liefst in een vrij neutrale kleur en met subtiele tekening. Misschien dat het lukt om die wens dit jaar uit te laten komen.
Om het plaatje helemaal compleet te maken zou ik ook heel blij worden van een comfi fauteuil, in plaats van de hangstoel. Deze van Design on Stock vind ik echt te gek!

Voor de rest ben ik nog steeds erg tevreden, over de vloer, de gordijnen, de muurkleur en het behang. En ik ben ook nog steeds blij met de marmeren bijzettafeltjes, de accessoires en het String wandrekje. Die zal ik niet zo snel wegdoen, geloof ik. Ook met de rood- en rozetinten in huis ben ik nog steeds erg blij.

Het toilet

De enige ruimte in huis die nog geen drastische make-over heeft meegemaakt: het toilet. Het is wel zo dat deze nodig toe is aan een update, dus ook daar heb ik wat plannen voor bedacht.
Ten eerste willen we graag een zwevend toilet met daarboven een kleine nis laten plaatsen. Ook is er een nieuwe wastafel nodig. Voor de vloer hebben wij nog grijze tegels, die zijn over van onze badkamerverbouwing.
Om het plaatje helemaal af te maken zouden we op de helft van de muur rondom wel graag Zelliges willen hebben. Waarschijnlijk in het donkergroen, omdat de lambrisering in onze gang ook die kleur heeft. Maar misschien is het, met het oog op de eventuele verkoop van ons huis in de toekomst, handiger om een meer neutrale kleur te kiezen. Van die witte handgebakken tegels vind ik ook erg mooi!

De overloop

Dit project verwacht ik binnenkort hier wel te kunnen delen: de verandering op onze overloop. We hebben de houten vloer geschilderd en bij Ikea een handige opbergkast gekocht, waar de wasmachine en droger onder kunnen staan. Deze moeten we nog op de plek zetten en een nieuwe lamp ophangen, dan is deze ruimte klaar! In ieder geval iets wat sowieso afgestreept gaat worden dit jaar... :)



De trap

Er is één duidelijke reden waarom ik de trap hier eigenlijk nooit gedeeld heb: hij. ziet. er. niet. uit.
De vorige bewonersvereniging dit huis hebben de trap maar gedeeltelijk geschuurd, voordat ze deze een likje verf gaven. Dit bladdert er dus her en der af en het ziet er ook vrij bobbelig uit. Niet zo fraai...
Omdat we nog druk aan het klussen waren met de vloer boven, kozen we er bewust voor om de trap nog niet aan te pakken, maar nu wordt het wel tijd! Het liefst zouden we de trap renoveren met mooie overzettredes, die passen bij de vloer. Maar, je raadt het al: eerst even sparen!


Tot zover onze interieurwensen voor 2019! Het ene heeft net wat meer prioriteit dan het andere. We zullen zien. Misschien kan ik aan het eind van dit jaar wel een heleboel afstrepen!

Mocht je trouwens nog goede tips hebben voor één van de dingen die ik hierboven noemde, voel je vrij om mij een berichtje te sturen met suggesties! Altijd welkom.

Bedankt voor het lezen.

Liefs, Milou

Reacties