3 Vitra Trays: 3 manieren


Geluk zit 'm in de kleine dingen. Zoals jullie vast al weten is dat iets waar ik in niet alleen in het dagelijks leven, maar ook op interieurgebied sterk in geloof. Alledaagse gebruiksvoorwerpen kunnen je dag soms ook nèt even wat leuker maken. Ze zien er op het eerste gezicht vaak eenvoudig en praktisch uit, terwijl het juist zo leuk is om, ook in deze categorie, voor spullen te kiezen waar je blij van wordt. 

De drie Trays van designmerk Vitra zijn daar, wat mij betreft, een perfect voorbeeld van. De dienbladen zijn uitgevoerd in drie vrolijke, opvallende kleuren. En in deze blogpost laat ik je graag drie manieren zien waarop je ze kunt gebruiken. 


1. Op tafel 






Ik vind het altijd leuk om een mooi stilleven op de eettafel te maken. Ik had al een tijdje hetzelfde op tafel staan en was wel toe aan iets anders. De Vitra Trays kwamen hiervoor natuurlijk goed van pas. Door de drie verschillende maten kun je de trays op elkaar stapelen en ze zo als geheel centreren. Maar ik vond het juist leuk om ze op een speelse manier naast elkaar te leggen, zo heb ik veel ruimte voor verschillende accessoires en dus kan ik blijven variëren. Mogelijkheden genoeg met drie van die mooie dienbladen. 

Ik moet wel zeggen dat ik de oranje kleur in eerste instantie vrij aanwezig vond, maar door het te combineren met neutrale kleuren en roesttinten, vond ik de frisse tint juist mooi tot zijn recht komen.  Heel herfstig ook eigenlijk wel! 

Vind je drie dienbladen op je eettafel wat te veel van het goede? Dan is de Vitra High Tray misschien wel wat voor jou. Dit dienblad staat op een hogere voet en is iets groter dan de oranje tray hierboven op de foto. De hoge versie van de tray is bovendien in zeven kleuren verkrijgbaar, waarvan ik de kleur 'dark brick' persoonlijk de mooiste vind. 





2. Super normaal: als dienblad





Ontwerper Jasper Morrison heeft als visie dat zijn ontwerpen 'super normal' moeten zijn. Dat wil zeggen dat hij het gebruiksgemak van een voorwerp belangrijker vindt dan het uiterlijk. Nu laat hij beide elementen in zijn ontwerpen altijd alsnog goed samen komen, maar toch vindt hij het belangrijk dat ze onderdeel worden van de dagelijkse routine. Deze trays zijn in dat geval een geslaagd ontwerp; je pakt ze er makkelijk bij, ze zijn goed schoon te maken en het speciale ABS-kunststof is ook nog eens voedselveilig. 

De grootste van het drietal heb ik op de eettafel liggen, maar de andere twee maten heb ik op het aanrecht staan en zo kan ik ze eenvoudig gebruiken.

(Het maken van de bovenstaande foto was trouwens een ware uitdaging. Ik was met de dienbladen, de brandende kaars én de afstandsbediening van de camera in de weer, maar als ik een plaatje in mijn hoofd heb... )


3. Wanddecoratie



Zoals je ziet hangen er nieuwe wandplanken achter de eettafel. Deze lenen zich er uitstekend voor om telkens een andere 'gallery wall' samen te stellen. Ik vond het leuk om de trays op de planken een plekje te geven, de grootste ligt op de eettafel. Zo zie je ook dat zelfs wanneer je de dienbladen verspreid, ze door de bij elkaar passende kleuren, toch een mooi geheel vormen. 

Ook leuk is om ze alledrie met een bordenhanger (met zo'n plakkertje) aan de muur te hangen. Ze zijn licht van gewicht, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze vallen. Ze kunnen zo net even dat extra's geven aan je (keuken)muur. 

Ben je nieuwsgierig geworden naar de trays? Of misschien naar andere design dienbladen? Je shopt dit allemaal bij MisterDesign

Ik ben benieuwd op welke manier jij de trays zou gebruiken! 




Deze blogpost is geschreven in samenwerking met MisterDesign. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt en de tekst geschreven. Het product heb ik gekregen. Voor mijn blog 'van het kastje naar de muur.' werk ik alleen samen met merken, webshops en/of bedrijven die bij mij passen. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren!

Reacties