Licht & luchtig: Muuto Airy bijzettafel


Een mooie bijzettafel komt altijd wel van pas! Zeker als het zo'n mooi luchtig exemplaar is als in dit geval de 'Airy' bijzettafel van Muuto. 
De setting waarin ik dit tafeltje fotografeerde past trouwens ook heel goed bij de naam. Ik had namelijk net alle deuren beneden open gezet, om de boel weer eens lekker te laten doorluchten, na al die hitte van de afgelopen periode. Zo zie je op de foto hieronder een stukje van de keuken en de gang die ik anders niet zo snel op de foto kan zetten.
Maar goed, terug naar het tafeltje! Ik heb 'm dan wel hier, bij de bank, gefotografeerd, maar ik had er eigenlijk een andere bestemming voor in gedachten toen ik 'm uitkoos. Lees je mee? 





Bij de keuze voor de Airy bijzettafel viel ik in eerste instantie voor de vorm van het ontwerp. De halfronde vorm leek mij niet alleen mooi, maar ook handig voor de plek waar ik de tafel wilde neerzetten. Ik had namelijk een plekje naast het bed, tegen de muur, in gedachten. Maar toen ik 'm eenmaal had uitgepakt, vond ik dit exemplaar bij de bank ook wel erg mooi staan. En hij bleek ook nog eens super handig voor het neerzetten van je glas of kopje aan die kant van de bank, en ook de iPad kan ik er op neerzetten als ik een serie wil kijken. 

Muuto staat bekend om zijn eigenzinnige, Scandinavische design. Daar is deze tafel een goed voorbeeld van. Het ontwerp is niet alleen strak en bijzonder, maar ook luchtig en verrassend licht van gewicht. Bovendien is het bovenblad bedekt met nanolaminaat. Deze speciale afwerking is bestand tegen krassen en vingerafdrukken. Super makkelijk schoonmaken dus! 
Ik heb het zelf getest met een vochtig schoonmaakdoekje, en inderdaad: de tafel kwam vlekkeloos uit de test (pun intended ;)). Zelf vind ik het multiplex waaruit het tafelblad is vervaardigd trouwens ook een mooi detail van dit ontwerp. Dat de kleur van het bovenblad terugkomt in de poedercoating van het onderstel, maakt voor mij het plaatje compleet. 




Ik koos voor de bijzettafel in de kleur 'Plum', omdat ik deze dieprode kleur een mooie match vind met alle andere rood- en roze tinten die we nu in huis hebben. Er is mij trouwens vroeger altijd verteld dat rood en roze met elkaar vloeken, maar daar ben ik het totaal niet mee eens! Ik ben juist helemaal weg van deze kleurencombinatie en vind dat ze elkaar completeren. 

Deens ontwerpster Cecilie Manz bedacht het design voor de Airy bijzettafel. Naast de 'plum' versie, koos ze er ook voor om de tafel in het wit, grijs en zwart te laten maken. De tafel is tevens in een salontafel uitvoering verkrijgbaar. Daarbij zijn er als het ware twee kleinere tafels samengevoegd tot één groter exemplaar. De salontafel is beschikbaar in een small, medium of large uitvoering. 



Uiteindelijk heb ik het tafeltje ook neergezet op de plek waar ik 'm voor bedacht had: als handig opbergplekje naast het bed. Zoals gehoopt staat 'ie ook daar erg mooi! En bovendien komt de tafel daar ook goed van pas en neemt hij ook nog eens weinig ruimte in beslag omdat ik 'm tegen de muur aan kan zetten. 

Er zit niets anders op: deze tafel blijft voorlopig nog wel van plek wisselen in ons huis. Heel stiekem denk ik eraan om een tweede exemplaar van deze design bijzettafel aan te schaffen. Maar dat zou wel heel luxe zijn! Voorlopig ben ik al heel erg blij met deze.

Heb jij ook zo'n product in huis wat je 'overal' wel neer wilt zetten? 



Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met MisterDesign. Bekijk ook eens hun andere design bijzettafels. Op mijn blog 'Van het kastje naar de muur' deel ik foto's die ik zelf gestyled en gefotografeerd heb en ben ik altijd eerlijk t.a.v. mijn mening over een merk, dienst en/of product. Ik kies en deel alleen waar ik blij van word.

Reacties