Hotspot: Jan de Jong interieur


Gisteren bracht ik een bezoekje aan de prachtige winkel 'Jan de Jong interieur' in Leeuwarden. 
Ik ging er samen met mijn stiefmoeder naartoe, zij is gelukkig net zo'n interieurfanaat als ik ben. 
De vorige keer dat ik deze winkel bezocht had ik mijn camera niet meegenomen, maar dat was gisteren wel het geval. Vandaar deze blogpost waarin ik jullie graag deze woonwinkel laat 'meebeleven'. Ik weet bijna zeker dat jullie dit prachtig zullen vinden!
Ik vind namelijk werkelijk álles in deze winkel mooi en ook gisteren ging ik weer geïnspireerd de deur uit. Het kleurgebruik, de mooie mix tussen design meubels en accessoires, de Scandinavische uitstraling: in deze twee verdiepingen tellende winkel kun je je interieur-hart flink ophalen. 




Overzichtsfoto's van een hoek op de eerste verdieping. Hier zie je een hele mooie combinatie van licht hout met pasteltinten. De tafel is van het 100% Friese merk 'Slowwood', ontworpen door Christien Starkenburg, tevens art director van Jan de Jong interieur. 
Tafel 'Ien' (Fries voor 'één') is een mooi, tijdloos ontwerp, waarvan het frame in verschillende kleuren geleverd kan worden.


Voor het laten maken van mooie kleuren- en materialencombinaties kun je bij Jan de Jong goed terecht. Vaak zijn de combinaties net even anders dan anders, en dat is dan weer juist zo inspirerend.




De combinatie van de 'Aikon lounge' bank van Design on stock met het zwart, okergeel en het mintgroen vind ik heel sfeervol. Stoer, maar toch verfijnd. Wist je trouwens dat er heel veel mogelijkheden zijn qua stoffering van deze bank? De rugkussens kunnen zelfs onderling van kleur verschillen. Zo kun je deze bank helemaal naar eigen wens samenstellen.

Zeer regelmatig wordt de collectie bij Jan de Jong vernieuwd of aangevuld, dus dat betekent dat er ook vaak weer nieuwe van dit soort sfeerhoeken te bewonderen zijn (en dat er regelmatig ook producten goed worden afgeprijsd, ook heel fijn!).



Erg mooi deze bijzettafels. Bijzonder door hun vorm, maar toch ook weer rustig door het lichte hout.




Elk hoekje in de winkel tot in het kleinste detail aangekleed, zo ook dit mooie tafereeltje. Hier zie je dat bepaalde (kleine) kleuraccenten (in dit geval rood met neon-oranje, veel wit en wat pastelkleurtjes), veel kunnen doen voor het sfeervol maken van een hoekje. Je hebt niet veel nodig om een bepaalde sfeer neer te kunnen zetten.



Dit was absoluut mijn meest favoriete hoek uit de hele winkel (en dan te bedenken dat ik de rest ook al mooi vond). Wat mij het meeste aanspreekt uit deze zithoek is de lichtblauwe bank van Gelderland in combinatie met de verschillende blauwtinten en pastelkleuren. De bank is in de ruimte geplaatst, waardoor er achter de bank nog voldoende ruimte is voor een houten bank vol met planten. 
Het kleurenpalet wordt herhaald, maar blijft spannend doordat er hier en daar kleine contrasterende kleuraccenten zijn toegevoegd. 


Het wandmeubel van Pastoe maakt de zithoek helemaal af. 



Tafeltje 'Tolve' (Fries voor 'twaalf') van Slowwood staat hier prachtig met de bijzondere cactussen. Ik zou hier wel een plekje voor weten. Oh en doe mij de rest dan gelijk ook maar! ;) 

Dit was een greep uit de hoeken die ik jullie wilde laten zien. Ik ben benieuwd wat jullie van deze 'hotspot' vinden!

Ben je, net als ik, geïnspireerd geraakt door al het moois wat Jan de Jong interieur te bieden heeft?Neem dan een kijkje in deze woonwinkel aan de Schrans 25 in Leeuwarden. 

Dinsdag t/m vrijdag geopend van 9.30 tot 17.30 uur.
Op zaterdag van 9.30 tot 17.00 uur geopend. 

Reacties

  1. Wauw wat een toffe winkel, ziet er heel leuk en inspirerend uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw heel mooi! Jammer dat ik aan de andere kant van het land woon. Weet je toevallig ook van welk merk de lampen op de een-na-onderste foto (en de twee foto's daarboven) zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf zeg! Ik zit weer vol inspiratie.. Dankjewel :) Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Dear,

    i Like Your Blog Very Much..I see Daily Your Blog ,is A Very Useful For me.

    You can also Find Design tafel Op zoek naar een massief houten eettafel en een houten loungeset? Koop Poorten-tafels.nl voor meubilair van hoge kwaliteit tegen ongelooflijke prijzen voor uw diner.

    Visit Now:- http://poorten-tafels.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten