Creative Mind: de nieuwste trend van JYSK



Onlangs lanceerde woonwinkel JYSK drie nieuwe woontrends: The Thinker, Creative Mind en Human Nature. 


Ik kreeg de leuke uitdaging om aan de slag te gaan met de woonaccessoires horende bij één van die trends. Omdat ik graag creatief bezig ben, spullen vaak nét even op een andere manier gebruik, en daarnaast ook houd van een rustig maar speels kleurenpalet, koos ik voor de trend 'Creative Mind'. Deze sluit goed aan op mijn woonstijl. Hieronder laat ik je zien hoe ik deze woonaccessoires heb toegepast en vertel ik je natuurlijk welke (zeer goed betaalbare) spullen ik gebruikt heb. Kijk je mee? 

'De Creative Mind trend is speels en bescheiden en combineert vrouwelijke patronen met etnische details om een uitnodigende omgeving te creëren.
Creëer een unieke stijl door te werken met contrasten. Bijvoorbeeld door verschillende kleuren, texturen of stijlelementen te combineren. De kamer komt pas echt tot leven met een goede styling.' (bron: www.jysk.nl) 


Op de bank ligt een oudroze velvet kussen. Deze ronde vorm zie je de laatste tijd veel terugkomen en het leuke vind ik dat het mooi combineert met andere kussens. Het kussen is zowel zacht van kleur als van textuur. Links in de hoek ligt een fijn (en supergroot) plaid en op het tafeltje staat een mooie plant in een mand van zeegras. Door zo verschillende texturen te combineren krijgt het geheel bij de bank net even een andere uitstraling. 
Erg praktisch is het natuurlijk niet, een plant voor de deuropening, maar dit was dan ook alleen bedoeld om een mooie foto te kunnen maken. De mand is inmiddels naar boven verhuisd en heeft daar een andere plek gekregen. 




Op de kledingkasten achterin de slaapkamer ben ik aan de slag gegaan met het maken van een stilleven, waarbij ik sommige spullen van JYSK net even anders heb gebruikt dan ze misschien voor bestemd zijn. Zo heb ik het oudroze opbergbakje op zijn zijkant gezet en gebruikt als boekenkastje. Persoonlijke spullen komen op deze manier mooier uit. Ook staat er een super leuke vaas met licht houten onderkant op de kast. Deze heb ik gebruikt als windlicht. Heel sfeervol! 
Het witte tafellampje past mooi bij het geheel en geeft door het gaatjespatroon ook nog eens heel helder licht.  Handig nu het 's ochtends ook weer donker is.
En zie je de mand? Deze heeft een mooie plek gekregen op de kast! 




Alle woonaccessoires uit deze lichte en creatieve woontrend hebben een mooi plekje gekregen in ons interieur. Ik vind dan ook dat ze mooi aansluiten op de spullen die ik al heb. Kijk bijvoorbeeld maar hoe mooi het ronde kussen uitkomt op de groene stoel. Hier voel ik mij wel thuis, en met dit uitzicht is het bovendien ook nog eens fijn wakker worden. 

Ben je nu benieuwd naar de andere twee nieuwe woontrends van JYSK? Neem dan een kijkje op hun site. Ben je bijvoorbeeld meer een denker en houd je van blauw? Dan past The Thinker vast goed bij je! Of voel je je het meest thuis in een urban jungle, met veel natuurlijke materialen en groen? Kijk dan eens naar de Human Nature trend. 

Ik ben benieuwd welke trend het beste bij jouw stijl past! 



Dit artikel is geschreven in samenwerking met woonwinkel JYSK. De artikelen die ik in de styling heb gebruikt zijn terug te vinden via de links in bovenstaande tekst. Op 'van het kastje naar de muur.' werk ik graag samen met merken of winkels, maar ik kies alleen wat echt bij mij past. Hopelijk heb ik je kunnen inspireren!

Reacties