Herfstsfeer in huis: nieuw vloerkleed


Ondanks dat ik regelmatig kleine veranderingen doorvoer in huis, blijft de basis (de bank, het behang, de salontafels) toch nu al een lange tijd hetzelfde. Toch blijft het altijd kriebelen en voelde ik de behoefte om met kleine aanpassingen wat donkere kleuren in huis te halen, passend bij het jaargetijde.  
Als je mijn blog al langer volgt, weet je dat ik regelmatig van kleurenpalet wissel. Ik vind het heel fijn om kleuren op elkaar af te stemmen en daarvan 'eigen' combinaties te maken. Bovendien heb ik gemerkt dat het voor mij heel goed werkt om daarvoor vloerkleden af te wisselen. Met een vloerkleed heb namelijk al een goede 'bodem' voor de rest van de kleuren en de accessoires. Ik kies daarom ook vaak voor budgetvriendelijke kleden, zodat afwisselen ook nog leuk blijft voor de portemonnee. 
In dit geval vond ik mijn vloerkleed bij Interieurshopper.nl







Ik koos voor het 'Iza' vloerkleed van mijn favoriete woonmerk House Doctor. De donkergroene kleur past goed bij de groene fauteuil die in de zithoek tegenover de bank staat. Bovendien staan er ook stoelen in dezelfde tint om de eettafel, dus is het een kleur die op meerdere plekken terugkomt in huis. 
 
Het vloerkleed heeft een print, maar deze is niet té opvallend. Het vormt een mooi contrast met de lichte bank en past door het subtiele patroon goed bij bij de rozerode en vergrijsde kussens op de bank. Wat ik ook mooi vind aan het kleed is dat het een afwijkend formaat heeft. In dit geval is het vloerkleed vierkant en meet het 180 bij 180 centimeter. Een prima maat voor bij onze bank!



Ik ben al erg blij met deze nieuwe kleurencombinatie, maar voor mijn gevoel mag er nog wel wat meer contrast komen. Er kunnen nog wel wat meer donkere kleuren bij!
Daarom blijf ik voorlopig nog zoeken naar een mooi, sprekend plaid en een donkerroze/roodroze kussen voor op de bank. Ik laat het jullie weten als ik weer iets moois vind.
Ben je nu zelf ook op zoek naar een mooi vloerkleed of een ander leuk accessoire wat je interieur een opfrisser geeft? Neem dan zeker hier een kijkje.

Bedankt voor het lezen van mijn blog!


Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Interieurshopper.nl. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties