Nieuw vloerkleed & shop de look


Op zoek naar nieuwe inspiratie voor jouw woonkamer? Dan ben je hier aan het juiste adres. In deze blogpost laat ik je namelijk mijn woonkamer zien en vertel ik je waar bepaalde spullen vandaan komen of van welk merk ze zijn. 

Wat je misschien gelijk in het oog springt is het nieuwe, wit met zwarte vloerkleed. Dit grafische exemplaar komt uit de nieuwste collectie van het merk Urban Nature Culture. Dit merk is van de Nederlandse onderneemster Anne Marie Hermans. Zij reist de hele wereld over om de collectie samen te stellen, met daarin spullen met een verhaal en herkomst uit verschillende dorpen, steden en culturen. De collectie is erg uitgebreid, met bijvoorbeeld prachtige spullen voor in de keuken, maar ook andere woonaccesoires, zoals vazen, kussenhoesjes en dus vloerkleden. Allemaal met die mooie, wereldse uitstraling. Zoals ze zelf zeggen: 'met Urban Nature Culture haal je de wereld in huis.'  



Het vloerkleed is gemaakt van katoen, waarop een zwart strepenpatroon geweven is. Dit benadrukt het mooie, grafische patroon. Het vloerkleed is laagpolig en het formaat is 170x240 cm. We hadden al een tijdje een wat kleiner vloerkleed in de woonkamer liggen, en dan maakt dit formaat echt een verschil. 
Dit is daarnaast ook echt een opvallend kleed en ik vind het een goede match met de andere spullen. Gelukkig is het ook goed schoon te houden en makkelijk stof te zuigen. Toch denk ik dat het kleed binnenkort een plekje op de slaapkamer gaat krijgen, omdat ik bang ben dat het misschien vies zal worden door toedoen van Beer. En dat wil ik liever voorkomen! ;)
Op de slaapkamer vormt het overwegend witte kleed een mooi contrast met de zwarte muur, dus daar is het vast ook een goede match.

Je kunt het vloerkleed hier of hier kopen. 


Zoals beloofd zet ik nu de andere spullen die je in onze woonkamer ziet op een rijtje, zodat jij look ook kunt shoppen. Ik ben echt een voorstander van eigen creativiteit (wat is er nou leuker dan uitproberen/mixen & matchen?!), maar tegelijkertijd vind ik het zelf ook fijn om te weten waar ik bepaalde spullen zou kunnen vinden. Hierbij alles op een rijtje:

- dwergbananenplant: gekregen van mijn lieve schoonmoeder.
- marmeren tafeltjes: White Stone marble van Zuiver, via fonQ.nl. 
- bank: Edna met chaise longue, stofkleur Fabio Stone, via Sofacompany.nl (helaas uit de collectie). 
- plaid van Bloomingville
- bruin canvas van kussen Hkliving.
- rozerood House Doctor kussen.
- zwart wit kussen van Hkliving



- vouwgordijn & overgordijnen met waveplooi (stofkleur Helena) via InsideBlinds.
- fotolijst van Moebe Copenhagen
- factory behang van vtwonen
- plankje aan de muur van Studiodewinkel
- lampje via fonQ.nl. 


- ladekast van Woood
- zwarte wandlamp van Søstrene Grene. 
- terracotta potten van het tuincentrum. 



- groene Ebba fauteuil van Sofacompany
- televisiemeubel: zelf gemaakt.
- vloer Amerongen van Hollandsche Vloeren
- Hay Lup kandelaar.
- zwarte Nordic wolf van Atelier Pierre.
- roze kaars, doos & bakje: allemaal van Søstrene Grene. 

Ik heb zoveel mogelijk spullen opgenoemd in bovenstaande opsomming, mocht je toch nog iets missen, laat het dan weten. Ik hoop dat je het je heeft kunnen inspireren! 
Maar boven alles: mix & match, varieer & probeer en creëer zo een interieur wat jou past als een jas. En wees gerust: dit interieur is bij mij in de loop van de jaren zo ontstaan. Denk dus niet dat je alles zo in één keer moet aanschaffen, maar kijk wat bij je past en waar jij (in ieder geval een tijdje) echt blij van wordt. Zo wordt het echt jouw huis!

Deze blogpost is tot stand gekomen in samenwerking met Urban Nature Culture. Ik heb hiervoor zelf stylingfoto's gemaakt. Op 'Van het kastje naar de Muur' deel ik mijn passie voor interieur en styling en ben ik altijd eerlijk over mijn bevindingen t.a.v. een merk of product.

Reacties