Tijd voor thee met Design Beans


Het fijne aan deze tijd van het jaar is dat het weer zich er uitstekend voor leent om lekker veel thee te drinken. Nu houd ik ook heel erg van koffie, maar thee is iets wat ik eigenlijk de hele dag door drink. En dan het liefst kruidenthee of slappe zwarte thee. Ik begin mijn dag met thee en het is het laatste wat ik drink voordat ik weer op bed ga. In deze winterperiode gaan er dagelijks meerdere (grote) koppen doorheen. 

Toen ik benaderd werd door Design Beans, was ik erg verrast door hun aanbod op het gebied van thee, koffie en bijbehorende producten. Stuk voor stuk items die naast functioneel, ook nog eens erg mooi zijn om te zien (deze hoeven absoluut niet in een kast verstopt te worden). Bovendien kun je met veel van deze items ook nog eens zelf de smaak en de intensiteit daarvan bepalen (een groot pluspunt wat mij betreft). 
In deze blogpost lees je meer over het idee achter Design Beans en zie je welke producten ik uitgezocht heb. Ook heb ik een leuke kortingscode in verband met de feestdagen. 


 



Op de foto's zie de Buono Kettle van Hario. Deze ketel is niet alleen een plaatje om te zien, maar ook super handig vanwege de lange schenktuit. Hiermee kun je gedoseerd schenken, waardoor er nooit teveel water uitkomt. Officieel is de ketel bedoeld om te gebruiken om slow coffee mee te maken, bijvoorbeeld in combinatie met een Chemex koffiemaker. De koffie die je hiermee kunt zetten schijnt heel lekker te zijn, de chemex heb ik dan ook maar vast op mijn wensenlijstje gezet. 
Ik gebruik de Buono om thee mee te zetten, dat gaat namelijk ook heel erg goed (ik had tijdens het maken van deze foto's zelfs tijd om thee in te schenken & om op de knop van de zelfonstpanner te drukken ;)). 
Bij de ketel heb ik twee Kinto koffiekopjes uitgekozen, die erg fijn drinken. Tot slot zat er nog een lekkere verse kruidenthee in mijn pakket. Ik kom die koude dagen voorlopig wel door ;). 



Ineke Idsinga, eigenaresse van Design Beans, vertelt mij waar het idee achter haar webshop vandaan komt: 
"De inspiratie voor mijn webshop is begonnen tijdens mijn stage bij de Koffiefilters in 2014 (www.dekoffiefilters.nl). Ik heb tijdens deze stage voornamelijk veel geblogd en gefotografeerd. Door de Koffiefilters leerde ik de koffiewereld kennen en hoe je op unieke wijze lekkere koffie kon zetten. Ik had thuis een simpel koffiezetapparaat, waar je een cupje in deed en de rest werd voor je gedaan. Door de Brew Guide die ik heb gemaakt kwam ik in aanraking met de verschillende soorten zetmethodes zoals de aeropress, cafetière, percolator en drip coffee. Er ging een wereld voor me open; koffie uit een Chemex was zoveel lekkerder dan uit mijn apparaat thuis.
Ik kreeg meer oog voor koffie en vond het een fascinerend onderwerp. Overal waar je komt wordt koffie of thee aangeboden. Dat was 50 jaar geleden, dat is nu, en dat is over 50 jaar waarschijnlijk nog steeds zo. Zelf ben ik net afgestudeerd als vormgeefster. Toen ik in het laatste half jaar begon met afstuderen is het balletje gaan rollen en heb ik besloten om zelf een bedrijf op te starten."




Als antwoord op de vraag waarom ze specifiek heeft gekozen voor een webshop in design op het gebied van koffie en thee, vertelt Ineke het volgende:
"Ik kocht tijdens mijn stage een hele mooie cafetière. Ik vond hem zo mooi dat ik het zonde vond om hem in de kast te zetten, dus zette ik hem als decoratie op tafel. Daar komt mijn idee eigenlijk uit voort. Ik geloof erin dat je door een mooi design van koffie/thee artikelen niet alleen zorgt voor lekkere koffie of thee, maar dat je ook je interieur ermee kan opvrolijken. Een product die je op tafel plaatst en waarvan je denkt; wauw, staat leuk hier! 
De beleving van het koffie/thee moment staat bij Design Beans eigenlijk centraal. Functionele en unieke producten met een mooi design waar je lekkere koffie en thee mee kan maken. Er zijn voldoende winkels en webshops die zich (deels) richten op de koffie/thee markt, maar ik ken weinig tot geen platforms die bieden wat wij bieden. Uiteindelijk willen we alles aanbieden op gebied van koffie en thee, de webshop in unieke koffie, thee en gerelateerde producten. Zolang het maar voldoet aan de kernwaarden: uniek, functioneel (voor lekkere koffie en thee) en hoogwaardig design."  


Het is natuurlijk ook wel interessant om te weten welke producten er zeker aan te raden zijn (of nog toegevoegd moeten worden aan je wensenlijstje deze feestmaand): 

"Voor de koffieliefhebbers vind ik de Chemex wel echt een musthave. De koffie van de Chemex smaakt licht en fruitig (mits je hem goed zet natuurlijk). Daarnaast heb ik nog nooit zoveel vrienden/familie gehad die bij mij over de vloer kwamen en zich verwonderden over de fantastische vormgeving van de Chemex (niet voor niks natuurlijk, de Chemex is namelijk ook te vinden in het MoMA).

Voor de theeliefhebbers vind ik de Kinto Carat theepot een voorbeeld van een mooi interieur object. Simpel, maar strak en functioneel. In tegenstelling tot koffie, kan je bij thee niet heel veel fout doen bij de bereiding ervan, dus dan kijk ik voornamelijk naar de vormgeving. Wel maakt het uit wat voor thee je gebruikt. Daarom bieden wij ook verse thee aan in diverse smaken. Naast de Kinto Carat zijn de koperen Manto theepot van Bredemeijer en de Eva Solo teamaker mijn persoonlijke favorieten."

Ben je nieuwsgierig geworden naar het aanbod van Design Beans en wil je zelf iets aanschaffen?
Ik heb twee leuke kortingscodes die je daarbij kunt gebruiken:

sinterklaas2015 (geldig t/m 5 december)
en kerst2015

Deze kortingscodes zijn goed voor 10% korting op de complete bestelling.

Wat staat er op jouw wensenlijstje op het gebied van koffie en/of thee?

Reacties