Interior ABC: B is for Black

Gisteren bracht ik een bezoekje aan het Trendwatching blogevent georganiseerd door fonQ.
Daar werden presentaties gegeven door Kirsten Jassies en Zuiver.
Eenmaal thuis (vol inspiratie) kwam ik op het idee om een nieuwe categorie in het leven te roepen op mijn blog. Ik ga een 'Interior ABC' bijhouden waar ik regelmatig (ik ga proberen iedere zondag) de letters van het alfabet (gelinkt aan interieur) één voor één bij langs zal lopen.
De 'A' deed ik laatst al in 'A is for Autumn - stylingwedstrijd fonQ' en vandaag is het de beurt aan de B!

B is for Black 
De B staat, in mijn geval, voor 'Black'. Ik heb gemerkt dat ik de laatste tijd veel voor zwart kies in mijn interieur. Ik vind dat deze kleur sfeer brengt en je er mooie statements mee kunt maken. Zwart is sfeervol, strak en het is tijdloos. Ik zie zwart vooral als aanvulling op het wit en grijs en kies er dan ook voor om deze kleuren zoveel mogelijk te combineren. Omdat zwart nogal prominent aanwezig kan zijn, kies ik voor kleine accenten zoals een zwarte lijst om de poster en een zwart randje aan een koffiekopje. Als ik ik om mij heen kijk zie ik deze kleine accentjes door het hele huis terugkomen.





De prachtige legerkruk die ik laatst kocht bij Happy Vintage, heb ik met de zwarte spuitbus behandeld, zodat deze nog beter in het plaatje past.
Ik kocht bij Meijer & Floor een grote playtype poster met de letter B en vond nog een mooi zwart tie dye kussenhoesje van House Doctor bij Stylingandco.com. Het Hk living kussen is een marktplaats-vondst. De zwarte cafétiere is van de Hema en staat op een marmeren tafeltje van Zuiver.

Tot zover de B! Al benieuwd naar de 'C'? Zie jij ook veel zwart in jouw interieur?

English Summary:
After an inspiring blogevent I came up with a new idea for my blog. I decided to show you where or in what way you can find the letters of the alphabet in my home, in the new category 'Interior ABC'. 

B is for Black
The letter 'B' can be found in all the 'Black' stuff and accessories in my home. The past few months I tend to choose for more and more black. I think black is such a good colour to make statements with. However I don't want it to overpower my other stuff, so i combine it with white and grey. When I take a look around my home I see small black accents coming back everywhere, like a black line on a white cup and a black frame around a poster. Do you also have a lot of black in your home?





Reacties

  1. Wat een super leuk idee! Mooie styling weer! Geniet van je geweldige huis.X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Wat een gave zwarte items! Ik heb zelf ook steeds meer zwart in huis, vind het een mooie toevoeging bij al het wit en hout.
    Ik ben benieuwd naar de C :)
    Liefs, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om te horen dat je vol inspiratie thuiskwam van het blogevent en deze nieuwe categorie gestart bent. Tof idee! Leuk dat je er was zaterdag :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten