Theedoek Mae Engelgeer

Ik ben al tijden heel erg fan van de mooie, handgemaakte textielen voorwerpen die het resultaat zijn van de ontwerpen van Mae Engelgeer. Ieder product van haar hand is een waar kunstwerk en wordt met veel zorg & liefde gemaakt in het Textiellab in Tilburg. Haar stijl is herkenbaar, doordat het grafisch en vaak kleurrijk is, maar door het materiaalgebruik is het uniek. Haar plaids en theedoeken worden namelijk gemaakt van zelf ontwikkelde materialen. 
Mae heeft een paar mooie collecties op haar naam staan. Persoonlijk ben ik helemaal weg van de ISH 01 deken, die met stip op 1 bovenaan mijn verlanglijstje staat (alleen nog even doorsparen). 

In het voorjaar kwam de Flock collectie uit, die bestaat uit een theedoek en een tafelkleed. Het grijze patroon van deze collectie is geïnspireerd op het uiterlijk van marmer. Aan zijkant is een neonrandje aangebracht en zie je koper- en groentinten terug. 

Een paar weken geleden had Femke Dekker op haar blog Femkeido een give away-week. Super leuk!
Al helemaal toen ik meedeed aan de give away van een, jawel, Mae Engelgeer theedoek en deze uiteindelijk won. Ik ben er heel erg blij mee. Op voorhand had ik al heel wat plaatjes bekeken en nu heb ik 'm zelf. Het is en blijft natuurlijk (gewoon) een theedoek, maar het is tegelijkertijd ook een heel mooi stylingitem. 
Laat ik dat nu juist zo leuk vinden... 
















Reacties

  1. Wat een beauty en wat heb je er een geweldige styling mee gedaan!
    Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat heb jij een mooie blog! ik ben fan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede beschrijving erbij zeg! Dan kijk je er weer heel anders tegen aan. Gebruik je de theedoek ook? ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten